Az okosabb gyerekek jobb iskolát érdemelnek?

2013. március. 08. @ Neller Diána  |  Rovat: Véleményünk van!

Szerintem sok olyan ember fejében fordul meg ez , hogy „az én okos kisfiam/kislányom sokkal jobb iskolát érdemelne” de saját véleményem szerint ez általános iskolában még nem alakul ki hogy milyen okos is a gyerek. Mert lehet hogy középiskolára ellustul vagy esetleg már nem érdeklik úgy a tanulnivalók mint eddig.

Diplomás, óvodás gyereket nevelő anyuka véleménye:
Az az okos gyerek, aki gondolkodásra használja a fejét, és nincs töménytelen mennyiségű lexikális tudás bemagolására kényszerítve, mindenképpen méltó a jobb iskolákban való tanulás lehetőségére. Magyarországon sajnos az a fő irányvonal, hogy adathalmazokat, évszámokat töltenek a gyerekek fejébe, ezt is kérik tőlük számon, és nem pedig a problémamegoldó készségüket fejlesztik.

Egy általános iskolás és egy egyetemista gyereket nevelő apuka véleménye:
Mindenképpen egyetértek az állítással, ez persze nem az általános iskolára, hanem a magasabb szintű oktatásra vonatkozik. A jobb képességű gyerekek mindenképpen megérdemlik azt, hogy magasabb végzettséget szerezzenek, jobb iskolákban, és ne kelljen szakmunkásképzőbe járniuk, ha a képességeik sokkal többre adnának lehetőséget.

Egy elsőéves egyetemi hallgatónak véleménye:
Szerintem az okosabb gyerekekre fiatal korban hat jobban a környezet. Az idősebb korosztály már nincs kitéve annyira a társaság hatásainak. Ha valaki eldönti, hogy célirányosan tanulni akar, akkor meg is tudja oldani. Fiatalabb korban még meghatározó lehet a jobb környezet és az erősebb elvárások.

Egy általános iskolás és egy egyetemista gyereket nevelő anyuka véleménye:
Első hallásra szinte magától értetődő a kijelentés igazsága… azonban gondoljuk kicsit tovább, mit is takar ez a mondat? Számomra azt jelenti, hogy aki adottságként okos, jó képességű, könnyedén, nehézségek nélkül veszi az iskola kihívásait, nincsenek tanulási gondjai, alapból jobbat érdemel. Mint azok a társai, akik nem ilyen jó képességűek, viszont szorgalmasak, rendszeresen színvonalasan felkészülnek, plusz információkat szereznek a tananyagról, és kemény munkával hozzák azt a szintet, ami zseni géneket hordozó társaiknak minimális munkával sikerül?

Tehát szerintem ez az állítás nem igaz, a gyengébb képességű, ám a szintet szorgalommal teljesítő megbízható gyerekeknek is ugyanolyan esélyeket kellene kapniuk, mint kiemelkedő képességű társaiknak.